Podczas projektowania mechanicznych urządzeń często może się pojawić potrzeba połączenia na sztywno piasty z wałem, tak aby mechanizm przenosił odpowiednie siły. Wykorzystuje się w tych celach najróżniejsze rozwiązania, a jednym z popularniejszych są wpusty pryzmatyczne. Ta konstrukcja jest dość prosta i łatwa do użycia, a jednocześnie daje dużą skuteczność. Ważne oczywiście przy tym jest to, aby wszystko bardzo dokładnie policzyć.
Zagwarantuje to niezbędną wytrzymałość, a równocześnie spowoduje, że całość mechanizmu będzie miała optymalny rozmiar. Głównym elementem takiego połączenia jest wpust pryzmatyczny, którego część umieszczona zostaje w wale, a pozostała część w piaście. Ten element należy ciasno dopasować do powierzchni bocznych, lecz nie można go używać do centrowania elementów.
Pamiętać przy tym należy, że w przeciwieństwie do połączenia klinowego, wpusty nie zabezpieczają piasty przed przesuwaniem się wzdłuż wału. Jeżeli zatem potrzebne będzie, aby elementy się nie przesuwały podczas pracy, to obowiązkowe będzie użycie dodatkowych zabezpieczeń. W wielu przypadkach w zupełności wystarczy zastosowanie pierścieni oporowych, niejednokrotnie używane są także tuleje dystansowe czy nakrętki. Wpusty pryzmatyczne są dostępne w dużej ilości rozmiarów, dlatego w większości przypadków można będzie dobrać odpowiedni do danego rozwiązania. Same wpusty wykonywane są przeważnie z odpowiedniej stali, zapewniającej odpowiednią mechaniczną wytrzymałość, są także dostępne w paru różnych kształtach.
+Tekst Sponsorowany+
1 komentarz
Jako renomowany producent poliuretanowych tulei, oferujemy szeroką gamę produktów dla branży motoryzacyjnej. Nasze tuleje charakteryzują się wysoką jakością i trwałością. Sprawdź naszą ofertę tutaj: producent tulei poliuretanowych.
+Reklama+